2012 highlights and breakdowns

Jaa snart om ca 1 timme är detta året slut. Gone de kommer aldrig bli något 2012 mer. Huuh weird...
 
Snart är de 2013. Året jag blir en fjortis, året jag börjar tävla stor häst, året jag avslutar min sista termin i 7:an andra i hela högstadiet. Året jag börjar 8:an ...
 
De är läskigt jag håller med om de..
 
Men ska vi gå igenom detta året då. 
 
 FEBRUARI
En grej som jag kommer ihåg är när jag fick min nya telefon en Iphone. Och jag har tjatat och gråtit och bråkat. Men jag lyckades och jag fick min älskade mobil. 
Samtidigt började jag skapa en ny kontakt.
Jag började messa med en person som står mig otroligt nära nu. 
Och vi är fortfarande lika nära efter snart ett år.  HÄR hittar ni henne.Och hon ska veta att hon betyder allt för mig. som min egna syster<3
 MARS
I mars så fick jag min första placering i tävling :) en 8:de plats i e Lc+ på¨annas hästshop cup i Nybro :) Gjorde oxå  min första felfria LB som var en A:1.
 
 
Vi köpte även en ny hoppsadel åt Divina :) Som står fast vid oss och är ett av dom bästa köpen någonsin.
 
APRIL

I
April så var de vårhoppet på Udden och jag skulle tävla LB och LA . Allt gick super den dagen och jag fick en efterlängtad 3:dje placering i LB:n och en fin Debut i LA med bara 4 fel.
Köpte även mina dröm ridbyxor. Ett par vita John whitiker med Union jack flaggen på bak fickan :)
 
 
 
Jag åkte även och provred min framtida foderponny Pinnen. Hahaha jag ville så gärna ha en foderponny och han var så söt så jag hade redan bestämt mig i bilen på vägen dit. Inget gick så bra på provridningen men nu går ju sakerna bättre!
 
 
MAJ

 
I Maj så började vi månaden med att hämta den lilla bruna Ponnyn<3
 
 
Sedan blev de skol Dm i både hoppning och dressyr. i hoppning så knep Jag åt mig en 4:de plats och i dressyren blev jag näst sist på 50%. Men oj va kul de var och man slapp skolan :) Men jag kommer ihåg att dom hade haft en urusel banbyggning och många ramlade av.
 
 
Sen blev jag och mamma lurade ordentligt när vi skulle köpa ett par ridstövlar. Jag skulle få mina Falsterbo GTX. Men icke sa nicke vi blev snuvade. Men vi anmälde henne så allt löste sig! så fick jag mina Tretorn Advance istället.
 
Sen en av årets tävlingar. Ölandhoppet där jag kom 4:a av typ 30 ekipage och när Casper slet sig och skenade iväg till stora vägen. Och många underbara människor hjälpte oss att fånga fluffen igen. När jag hoppade en LA bana och de slutade i hel katastrof för vi båda var nerv vrak och vi hade inte vår utrsustning på oss utan massa lånade av andra.  Men allt slutde väl där och jag är jätte glad över den tävlingen.
 
 
hade min första hoppträning med Pinnen och han skötte sig så otroligt fint den sötnosen.
 
 
 
 Eller när jag tävlade Divina för första. En 1m klass och vi kom inte ens in på banan. Utan vi fastnade på framhoppningen då Divina tyckte allt var läskigt och hon hoppade bara två gången. annars var de bara vägringar. Usch vad jag var arg och besviken och skämdes...
 
 
Sen var de även klassresan till Kolboda... usch vill inte komma ihåg den kvällen... allt var hemskt. Jag kännde mig otroligt utanför och jag gick och la mig kl 10. Ringde mamma gråtande och hon var nära på och hämta mig. Mina kompisar kom ju in sedan kl 2 på natten alldeles fnittriga... Ja de var ju roligt att dom hade haft roligt. och behövde inte höra att man var för ful för att vara med visst folk...
 
JUNI

Sen blev de ju Nybro tävling som gick åt helvete. Flög av på 5:de hindret. Skämdes så otroligt...
 
 
Sen var de sommarshow på Torsås ryttare och jag var lite fotograf och ledde :) var otroligt kul och sommrigt !
 
 
 
 Sen fick Pinnen också komma ut på sin första terräng träning. oj oj vad han bockade och hade sig men han kom över allt utan problem och jag var så otroligt glad över honom!
 
 
När jag gick till skolan stötte jag på denna vackra syn<3
 
 
Jag debuterade min Pay and jump med pinnen som va r70 cm. De gick jätte dåligt och vi vägrade på varje hinder första gången. Ja minst 13 gånger per hinder. Men sen när jag fick rida om så fick jag bara ett stopp. Otroligt glad liten ponny där oxå..
 
 
Sen bev de skolavslutning och vilken lättnad. Slippa min gamla klass börja om på nytt, slippa mina lärar ja allt!
 
 
jag skulle träffa Klara för första gången. Ohh herre vad kul vi hade tillsammans. Jag invigde även mitt sommar jobb med henne. Hon fick även rida mammas fina häst och blev otroligt kär i henne. Sen röjde vi runt lite i Torsås också med hästarna. rebeller you know
 
 
 
Vårt otroliga konstverk!
 
Klara fick även bilder på Dante och mig. Oh vad arg och envis jag var. Red otroligt oklokt...
 
 
Jag skrev ett otroligt argt inlägg om att dom hade ändrat klasserna och jag började klaga direkt över hur jag inte kommer trivas och att allt var hemskt. Jag ångrar allt nu. Min klass är underbar och jag älskar alla männsikor i den. Och vi är bara grymma. Går inte en skoldag utan att jag skrattar. 7B är klassen
Här hittar ni inlägget
JULI

Sen Blev de en till pay and Jump ibörjan av Juli. första klassen som var på 70 cm gick bra endast ett stopp. Men i andra klassen som var på 80 cm stannade han på alla oxrar en gång så de blev 12 fel den rundan.
 
Sen skrev jag ett otroligt ledset inlägg i sommras som kom direkt från hjärtat... Hahaha okey jag kännde mig ensam...
HÄÄÄÄR är de inlägget
 
Sen åkte jag på ett efterlängtat ridläger i tranemo. Där jag skulle få träna för bra tränare och ta fälttävlans kortet. Jag träffade otroligt fint folk och allt var bara underbart.saknarde verkligen! så otroligt skoj. Och träningarna var bra. Ja allt helt enkelt!
 
 
 
 
Åkte till Klara efterridlägretoch hade de skönt.
 
Sen precis helgen efter blev de super Helgen på Udden. Inte nöjd med rundorna. I Lc så blev de för långsamt och för stora kurvor. Och i LB:stil så blev de 8 fel och sämst stil poäng på 49 p.
 
 
AUGUSTI

Sen var de ju en bra början på augusti med vimmerby. En placering blev de iaf en 4:de plats i andra omgången och små pet i dom andra. Super rolig helg som jag jag saknar!

 
Sen hade vi vår upphittade kattunge med oss eftersom den nappmatades. Smirre
Sålde den lilla kissen senare... Sen fick mamma sms om tt dom hade vart tvungen att ta bort den... så otroligt sundför de var den goaste kisse någonsin
 
 
Sen skickade vi iväg Divina på utbildning hos Helene någon gång i slutet av Juli eller början av Augusti.
Där blev de många tävlingar. De var varje helg ett tag.
 
 
Sen var de Kvaliten. Oj oj va mamma var nervös men Divina skötte sig som en liten Prinssesa och blev tillslut ett Klass 1 Sto :) Grymt roligt var det!
 
 
 
Sen i slutet av Augusti fick Casper byta stall och bo hos Helene ett tag.
 
SEPTEMBER


Sen fick jag chansen att fota Johanna Grant och hennes fina häst Flex. Jag gick även fram och pratade lite med henne och Sen pratade hennes mamma och Helene mycket. hon var en super trevlig tjej om jag hoppas på att få träffa mer :)
 
 
Sen började skolan och jag trivdes som fisken i vatten. Var otroligt roligt!
 
 
 
Sen började ponnyallsvenskan och jag var fotograf. Jag fick mycket bra kritik för mina bilder och mitt intresse började brinna ordentligt!
 
 
Jag lånade även ut mina ridstövlar till Elin Ljunggren . Och även där var de en otroligt fin själ som jag var väldigt glad över att träffa .Fina Padde också!<3
 
Vi var otroligt hyper i skolan och hade de grymt
 
 
One Directions Nya video av LWWY kom ut och jag satt där och var på väg att svimma. Blev helt röd i ansiktet och fnittrade som bara den. Så himla snygga.
 
Jag köpte min alldeles för fina hjälm som jag älskar<3
 
 
Sen åkte vi till Helsingborg för att vara på Breeders med Divina.  Vilken annlägningen, vilka hinder! så himla fint! . Och rätt bra gick de ju :)
 
 
 
OKTOBER

 
Sen debuterade jag min första Fälttävlans tävling. Seriöst de roligaste jag har gjort. ressyren gick bättre än vad jag trodde och jag fick 51% där. I hoppningen var de full fart racerponny och och i terräng hoppade vi fel hinder men klarade oss och skenade nästan runt banan. Och oj vad trött jag var efter...
 
 
 
sen fick jag börja rida Divina och vi började göra upp planer om 2013.
 
 
 
Och jag började göra planer med att göra mig av med Pinnen att jag inte hade tid...
 
sen hade jag en ensam hemma helg och drog dit massa vänner. Slutde inte som jag hoppades och jag ska nog inte ha de igen...
 
 
Senåte vi och kollade på ett jätte fint vattentorn i Ronneby och hade tankar om att köpa de, men de blev ju inte av eftersom vi var för långsamma. 
 
 
Sen åkte jag iväg med eldorado gänget två dagar och de var rättså roligt! roligare än skolan iaf!
 
 
Sen hade jag min första Mats träning och allt gick bra. Kanske inte lika ar som de är nu men något iaf :)och vi bestämde oss för att träna för Mats också! Inget jag ångrar.
 
 
Sen blev de Torsås marknad och jag hängde med några fina människor och även träffade några. Jag köpte en one direction tröja och ett skal. Stod i smälla ballong ståndet med penis formade priser... De kom inte så många tyvärr. och vi gav mest våra vänner gratis kast ;)
 
Sen åkte hela tävlingsgänget på final i vetlanda. Jag, Emme och Nellie som hejjarklack. Hahaha åhh vi var på väg att frysa asen av oss.  De var då jag började bli ordentligt bra vän med Nellie :)
 
Sen släpptes One directions andra nya låt som jag total älskar (min favorit på TMH)
 
 
Sen tog jag mod till mig och blev en Ginger. Och jag ångrar ingenting med det! helt underbart att sticka ut lite :)
 
 
NOVEMBER

Alice och jag fick tag på One Direction biljetter. Så himla grymt!!! Åh vad jag längtar!!
 
 
Sen åkte min Familj till stockholm och vi hade de grymt. Vi gick på naturhistorska museumet, och shoppade :)
Bara två dagar tyvärr ...
 
 
LILLA JAG lyckades tackla en 180 lång människa på idrotten. WOOP
 
 
Sen hade Torus spökkväll för dom indre och oj va roligt. Ungarna var jätte sköna och mysiga.Sen hade vi stora lite damp resten avnatten i klubbstugan. Ahh älskde lilla gänget<3
 
 
och jag tog chansen att föja med Nellie på en Bella träning då dom skulle byta hästar. och jag var där som fotograf och de var otroligt roligt att kolla på :) 
 
Sen kom min underbara vän Liza som stannade över helgen och var min lilla hästskötare under tävlingen.
Otroligt fin och rolig människa<3
Sen var de Ju Annas hästshop cup och där i LB:A1 och där fick vi en underbar 3:dje plats!<3
 
 
DECEMBER

sen började vi december med Km i dressyr då allt sket sig och de gick inge bra... Men jag är otroligt glad över min ponny ändå. Sen blev de ju ingen hoppning pga snöstorm...
 
 
Jag betsämde mig oxå för att ha kvar Pinnen också.Bästa valet någonsin<3
 
 
Sen skaffade vi lite shettis sällskap som tyvärr var tvungen att försvinna lika fort (dumma hästar)
 
Men vi hittade ett underbart hem åt honom fort också
 
 
 
 jag bakade lussebullar med Emelie för första gången. otroligt Goda!
 
 
Sen tillbringade jag två dagar med Nellie och Emelie .Mina fina tjejer<3 helt knäppa var vi...
 
 
Sen hade vi en julshow som var väldigt rolig. Jag ramlade av, jag red lite vårdslöst och Pinnen hade så otroligt rolig. Vi hade spegel hoppning och horseboll roligaste sakerna på länge!
 
Vi hade även ett Lucia tåget genom torsås med stage4you hahaha var påväg att frysa häcken av mig! och pinnen hadedamp, casper var på väg att flyga i luften men vi klarade oss bra :)
 
Sen blev de såklart julafton. Jätte mysigt med familjen och jätte fina julklappar även pappas!
 
Jag har fått mina dröm ridskor och min dröm videokamera. och nu är allt slut... Nu är de nyårsafton. Vi har inte precis firat men vi har firat lite :) 
 
Så kom igen nu 2013 var bra tack. Och inte bara för mig utan för alla!
 
GOTT NYTT ÅR.
 
Tog ett tag detta inlägget men värd det :) kommer sakna 2012.. faktiskt...
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: