panikanfall

Okey jag vet jag vet, jag borde hängas förm in otroligt dåliga updatering. men vet ni vad, jag har typ inte orkat slå på datorn. jag har vart trött och mått piss dom senaste dagarna... (sjuk/förkyld alltså) Men nu är jag typ tillbaka på noterna, Har fortfarande inte så mycket matlust och ont i halsen. Blir oxå väldigt lätt trött. Men snart frisk igen :)
 

Åter till rubriken ↑
 
Idag var de träning för Mats. Markarbete stod på schemat och vi åkte vid kl 1 trodde vi...
När vi satt oss i bilen klara och allting börjar allt plötsligt hoppa och fara. jag fick kasta mig ut och kolla vad som hände i transporten och Divina var i panikslagen och försökte lägga sig ner och ha sig.
Vi tog ner rampen och hon var påväg att fastna under bommen och jag fick ner bommen snabbt och då bara kastade hon sig ur. 
Hon var helt darrig och lite små svettig.
Sen höll vi på i en timme och försökte få in henne i transporten om och om igen.
När hon väl stod inne igen så bara kastade hon sig ur snabbt igen så att man inte han blinka.
Detta gjorde hon flera gånger.
 
 
Sen ställde vi transporten mot logens väg och stängde för logen så att de bara var transporten att gå in i.
Först gick de inte men när vi la till longeringslinan runt henne så gick hon in igen och vi han stänga (puh). Men när allt var klart så började hon hålla på igen. Hon tröck sig mot rampen och försökte förtvivlat ta sig ut. Hon lutade sig mot mellan väggen som om benen inte ville bära henne.
Mamma fick stå och jaga på henne så att hon skulle ställa sig upp igen. så vi stod där ett tag och gjorde så att hon inte skulle försöka lägga sig ner. Och efter ett tag så blev de lugnt för stunden och vi tog chansen att åka. Hela bilturen var som storm på havet, allt skakade och hoppade. Vi var tvugna att stanna på rastplatsen och kolla att hon inte hade brytit benen av sig. Och hon stod upp som tur var men när jag öppnade dörren så slog ånga mot mig. Hela transporten var immig av hennes värme och ja....
Väl framme hos Mats så kastade hon sig ut men inte så farligt. Hon blödde på ena hoven, bara ytligt som tur var. Och när vi tog av täcket så var de helt lödrigt som om hon hade sprungit ett öken lopp på 5 mil...Och eftersom vi var försenade så fick jag rida i andra gruppen.
Jag var tvungen att gå med henne ett tag innan vi kunde sadla. Och JA jag red ändå för väl utanför transporten så varhon cool lugn, och hon dog inte. Glad över att de gick bra tillslut... skräckupplevelse
 
träningen gick rätt så bra annars. Jag red mycket bättre än vad jag brukar. Mer mellan hand och skänkel. Och de resulterade att hon gick som en klocka. DOCK blev hon seg ibland för att jag hade inte Sporrar och jag fick problem på skänkelvikingarna och ja hon blev lite svårare (lite seg i sidorna). I galoppen var hon super, lite stel i nacken  bara och hon blev otroligt lång när jag skulle sakta av. men jag fick ta tag i henne och fick ihop henne igen. Vi travade mycket över bommar och mycket markarbete. och Mats var väldigt nöjd med oss :)
 
Och utan att ha planerat de så lämnade vi Divina där, eftersom vi fick låna en box av Mats. Så imorgon behöver vi inte kämpa och ha  en svettig häst. Utan hon kommer stå och vänta på oss lilla stumpan<3
 
imorgon =  Lydnadsövnigar
 
Ne nu ska jag kolla på scream 2 som visas på 5:an (scream vecka ;) + sorry för min stavfel jag orkar inte kolla igenom så noga. 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: