Dante idag

Riktigt otålig liten herre vi har.  Blev lite trött på honom idag...
 
Mamma longerade han först och då fick han busa av sig. Han bockade och far runt som en lite helikopter.
 
 Jag satt upp och skrittade på. Han skötte sig fint, lite seg men de gick. Travade och han skötte sin fint där, lite vinglig men han skötte sig ändå bra. Blev några bakutsparkar men inte mer.
 
Började trava över en upphöjd bom. Herregud vad han hoppar över för att sedan tvärnitar efter hindret och sparka bakut. Flög rakt upp i luften och min rumpa fick smaka på marken en gång. Satan vad han hoppade...Sen fick vi ett flyt över bommen och han kunde röra sig framåt efter den.
 
Tog sedan en galopp. Herregud... De första han gör är att dra iväg i fullfart så jag hamnar på bakvikt och slår sedan bakut flera gånger. Flyger ännu högre nu och jag känner hur marken tar andan ur en och jag får panik. Jag kunde verkligen inte andas och hela ryggen gjorde ont. Efter ett tag med mammas hjälp så kunde jag andas igen och satt mig på marken ett tag medans mamma tog galoppen igen (i longerings linan). Jag kände hur trött jag blev och hur huvudet värkte. Jag satt inte upp igen men jag vet ju att jag vågar sitt upp igen så..
 
Blev lite lagom sur på honom att han ska hålla på så. På Torsdag ska han kollas upp av vår Equiemassör Susanne . Får nästan hoppas att de är något fel på honom och inte att han bara är sån...haha...
 
Men ni ska veta att jag inte rider honom själv. Aldrig! De är ju självmord. Nej utan mamma longerar mig i linan hela tiden och håller koll. Hjälper mig om de händer något och säger vad jag ska göra. Så svårt är de att rida honom... Man kan inte vara ensam med honom utan minst 2 st måste de vara. Sjukt krånligt och jobbigt...
 
 
Gurk heest



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: