Matsträning 29/3 Divina

Första dagen av kursen avklarad! Red kvart över 3 idag. 
Otroligt glad var hon och arbetsglad. Var ett himla viftande på huvudet i traven bara.
 
Vi la mycket tid på dressyren idag. Tränade att få hästen gå ökat på raktspår, och flytta undan för skänkeln båda varven, jobba igenom sidorna på serpentinbågar och små volter.  Allt var jätte bra för henne då hon måste jobba på allt. Hon har ju inte fått gå så hårt på några månader. Då vi inte haft något inplanerat och haft problem med lastningen. Men nu jobbar vi på ordentligt!
Så de kändes verkligen nödvändigt att träna på allt. I galoppen var hon jätte fin. Hade ett fint flyt och bara tuffade på. Men när vi skulle börja hoppa på serpentiner så var hon lite för ivrig i början men jag fick ordning på allt tillslut och då var hon väldigt fin. 
 
Vi hoppade serpentinbågarna från alla möjliga håll, väldigt bra övning faktsikt. Divina skötte de bra och hoppade lydigt. Sen hoppade vi två studs för att sedan ta 3 galopp steg till ett mitt hinder och sedan ta två studs igen. Fast hon skulle stoa dig i början och kastade av mig (ja jag vet, jag ramlar av varje pass) När jag satt upp så började hon bocka och små stegra igen men då var jag mer på henne och fick ordning på allt och kunde börja hoppa. Hon gjorde allt jätte bra, fick till och med in avståndet perfekt. 
 
Sedan blev de bana. Inga problem där heller. Hoppade ca 1m. Var inga svårigheter någonstans. Var lite extra på henne mot vattenmattan. Och de gick super. 
 
Känns som jag har uvecklats himla mycket och nu bara flyter allt bara på. Mats tycker jag har fått en helt annan känsla i ridningen sen första gången jag var hos honom. Jag rider bra för min ålder och de står jag för faktiskt. Jag är 14 väger mindre än 50 kg och är 166 lång. Och jag rider än 163 stor häst som väger 500 kg. Är 5 år och outbildad. Och jag klarar de alldeles utmärkt, visst jag får smaka på gruset ibland men jag tänker f*n inte ge upp. 
 
Här har ni dagens träning i alla fall! enjoy 
 
Postad: 2013-03-29 Tid: 20:04:00

Så duktig!! :D Klart du ska va stolt, du är awesome(y) :* <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: