Matsträning 22/5 Casper

Igår gick träningen sådär. Han var pigg och glad men jag krångla till allt. Gjorde alldeles för många halvhalter och red för mycket över bommarna. Mats sa att jag helt enkelt krånglade och tänkte för mycket. Blir så ibland!
 
Iaf så jobbade vi mycket med linjer och galoppsprång.Casper slarvade mot bommarna och rev dom och hade sig. Blev lite små sur på honom. Ockå satt inte avståndet helt. Men han hoppade stort och bra. Vi hade ett fint och jämnt tempo. Han hoppade fyr kombinationen bra men drog sig väldigt mycket åt höger så jag fick verkligen vara på honom.  De var en äldigt trång kombination då en väldigt liten B-ponny skulle hoppa den också. Så vi klämde in oss så gott vi kunde. Sen mot slutet så låg sista räcket på 110. Inget vi kände av utan de bara rulla på. Jag visste inte höjden då utan mamma berättade efteråt.  Haha dog lite. 
 
Men sista rundan var inte helt ok. För han fick något i örat så han skakade och hade sig. Så när vi hoppar första gången så går de rätt så bra. Men han slog nästan i varenda hinder. Så vi tog de igen men då skakade han så häftigt på huvudet att vi avbröt mitt i.  Sen hoppade i allt igen oh då gick de super. Slog inte i en ända gång och höll sig på mitten av hindret. Dock blev de ingen film på de. Men vi har lite småklipp då och då. Så jag ska slänga ihop en film nu :)
 
 
 
 


 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Postad: 2013-05-23 Tid: 22:37:26

Sv: Men eller hur, är så jävla arg på mig själv att jag skulle trilla av, haha!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: