Dag 3 julkurs

Banhoppning stod på schemat. Och Divina var fantastisk. Även om jag red sämst och mest bara satt och skakade. 
 
Vi började med en lång framridning.Hoppade fram ett tag, sedan var de bara att hoppa banan. De var en rolig bana som man var tvungen att vara nogrann på. Hoppade igenom banan på lägre höjd först. Då var jag tvungen att ta i henne mycket för hon drog verkligen iväg. Så jag la till nått omtramp för att säga till henne. Annars var hon riktigt fin. Lite för pigg just då.
 
Banan höjdes till en 120 bana sedan. Allt gick super bra, hon höll sig lite mer nu. Hoppade riktigt runda och fina språng. Var påväg att dimpa ner i baken en gång. Kombinationerna var enkla för en gångs skull. Första rundan på 120 råkade jag ratta rätt ordentligt på ett hinder vilket gjorde att hon rev med frambenen. Totalt mitt fel. Blir så när jag blir osäker på avstånden. Annars var de en super runda. Red direkt igen. Då var hon super fin, råkade släppa iväg henne på ett hinder men hon var kvick och klarade de utan problem. 
 
Jag kunde ha ridit bättre, men jag mådde så dåligt över hur frusen jag var. Musklerna drog bara ihop sig och jag kände mig som en klumpig potatis uppe på. Fick hoppa av mellan runderna för att få någon cirkulation i benen. Kunde inte hålla om med låren alls. Så de var ju bara att be till gudarna att de skulle gå vägen, som tur var så var Divina väldigt pigg och hoppglad. För första gången kändes de väldigt enkelt med den höjden, vi tog oss runt utan större bekymmer. Så man får väll bortse ifrån min frusna kropp, om jag hade vart varm skulle de förhoppningsvis gått mycket bättre. 
 
De bästa var att jag inte kasta mig över hinderna, utan väntade på hindrerna. Jag litade på att hon skulle klara de nu. Annars brukar de vara att man skjuter iväg hästen för att ta satts Men nej de höll jag mig ifrån denna gången. Ska bli kul att börja rulla på dessa höjderna och bara bli bättre och bättre. Sedan kanske man långsamt kan ta sig upp till 130 rundor. Inga problem för Divina, jag ska bara lära mig att göra rätt. 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: