Ni vet inte allt

 
-ibland blir jag lite spöglad
 

Dummaste jag kunde ha sagt tydligen. Oj vad mycket hat jag fått. Om hur dum i huvudet jag är,hur min häst är misshandlad och hur jag inte borde få äga häst. Aj säger jag bara...
 
Nu är de såhär de är inte historian. Den dagen var inte vår dag. Jag var jätte nervös, Dante var trött och irriterad. jag hade jätte press på mig pga pubik, kameror och proffs som stod och kollade.  Han ville inte gå fram i huvudtaget, jag petade lätt till med spöt hela tiden för att ens få ett steg av honom. Jag var så trött på honom och så rädd över över vad som sas. 
 
Väl när jag satt och intervjuvades bara kände jag vilken ångest som åkte upp över mig. Jag pratade ur mig hur jag var nervös och irriterad. Jag sa att jag hade fått ångest där inne och när jag får ångest blir jag lite "spöglad". För att en få fram honom, för att visa att vi kan. Han var ju inte där, jag fick ingen kontakt. 
 
De var första gången jag använde ett spö på de sättet. Jag har en spörädd ponny, och jag har aldrig lärt mig rida med spön. Jag ser de som ett litet kom igen. Peta till lite på bogen för att övertala. Annars är de bara som att jag ska smälla till en fluga. Jag rider alla mina hästar med spön om dom skulle börja krångla. De är ett hjälpmedel som jag INTE missbrukar. 
 
 
Ingen har nån anledning att plötsligt få över sin åsikt om mig. Om att jag är en hemsk människa och inte kan rida, när man man inte vet hela historian. Vad hände med att man inte skulle nätmobbas? Jag är otroligt knäckt just nu. Att få läsa 100 kommentarer om hur dåliga vi är på att rida och hur jäkla kändiskåta vi är... De tar på en, och just nu vill jag inte ens veta av folk. Jag hoppas folk börjar tänka på hur dom sårar andra, hur deras ord gör ont och att vi faktiskt läser vad dom skriver...
 
 
 
 
 
Postad: 2014-01-16 Tid: 19:22:00

Kämpa på! Stå emot hatet och visa att du är bättre än dem :)

Svar: Tack du! :')
Sara

Postad: 2014-01-16 Tid: 19:22:00

Vet du, skit i alla dom elaka kommentarerna. Även fast det är svårt, för ord sårar, men försök att skita i dom. Människorna som skriver ut sina åsikter på det sättet vill bara ha uppmärksamhet. Jag tror inte att du direkt åker upp dit med ett svårt problem som du och hästen har bara för att du vill ha uppmärksamhet och är "kändiskåt". Och jag tror inte heller att du plågar din häst genom att slå sönder den med spöt för att du är "spöglad". Jag förstår din situation, även fast jag aldrig har varit framför en tv skärm. Jag blir stressad bara av att behöva prata framför många människor, och du pratade framför en tv serie som flera tusen tittare skulle se på. Då är det klart att man blir stressad, och kan slänga ur sig saker som man sedan ångrar ! Dessutom, när man själv är stressad, och hästen inte alls lyssnar på en så blir man lite frusterad. Man kanske rappar till den med spöt, och sedan ångrar det. Men jag kan lova dig att det knappt kan bara vara du som gör det, alla har säkert gjort det någon gång i sitt liv. Dessutom, det är bättre att säga till hästen en gång bestämt, istället för att sitta och sparka fram den. Så ja, skit i dom dumma kommentarerna, och kör ditt egna race ! Btw, toppen blogg du har ! Massa kramar :)

Svar: Tack! Sånna som du får mig att må så mycket bättre
Sara

Postad: 2014-01-16 Tid: 19:22:00

Jag kan förstå dig uttycket var nog inte det bästa, men jag kan inte minnas att jag reagerade så starkt på de.

Jag har en ponny som inte velat gå fram heller och jag kan säga att jag använt spöet på henne många gånger för o visa vägen framåt när hon knäppt av både skänkel, röst m.m.
så kalla mig spöglad oxå i så fall. :)
då är du inte ensam så då får alla kasta skit på mig oxå.

Får använda spö på henne hela tiden från jobb från marken till uppsuttet då hon inte vill framåt går hon inte, envist ponny sto.
när hon väl vill framåt så då går de oftast för fort framåt så äsch folk letar saker o hänga upp sig på.


alla har vi säkert sagt, gjort misstag i livet.
släpp de o låt idioter hålla på om du visar att du tar åt dig vinner dom.
du sa en sak som fick folk o reagera, MEN jag slår vad om att MÅNGA har använt spöet både löst & hårt minst en gång iallafall om man ridit i några år.

Svar: Åhh så sant :')
Sara

Postad: 2014-01-16 Tid: 19:22:00

Det är ren avundsjuka att skriva massa sånna kommentarer och försöka trycka ner någon, de är avundsjuka för du lyckats och för du verkligen kan rida. Det har gått otroligt många rykten om PA5 om att ingen kan rida där och alla är kändiskåta osv.
Du rider dina hästar riktigt bra och alla hästar måste ridas olika och behöver olika hjälper.
Skit i sånna kommentarer, ta det positivt istället även fast det låter konstigt, men gör det… Alla sånna kommentarer betyder att de finns som sagt avundsjuka, just för att du är BRA på det du gör och har lyckats med något som du ska vara stolt över!
PS: Längtar tills nästa avsnitt av ponnyakuten kommer ut :D
Kram Matilda

Svar: Tack gumman, du gjorde min dag lite bättre! :')
Sara

Postad: 2014-01-16 Tid: 19:22:00

Klart att folk reagerar på en sån kommentar, när man bara hör den låter det ju lite fel. Men de har verkligen ingen rätt att trycka ner dig. Dessutom vet de inte hela historien, som du själv skriver. Man får tänka steget längre, men bra att du skrev det här inlägget, det gjorde mig lite klarare. Hoppas ert problem har löst sig/löser sig! Önskar dig all lycka till! :) Kram

Svar: Tack du! Känns bra att de fick dig på andra tankar :')
Sara

Postad: 2014-01-16 Tid: 19:22:00

Fick du skit för det??!! Visst, det var onödigt att du använde spöt där, för han kände det knappast. Det var tydligt att det inte gjorde honom någon skada, men oxå att det inte fick någon effekt i den riktning som du (troligen) väntat dig.
Orden kom ut fel, sånt händer alla. Synd bara att det blev många som fick höra det. Och tar man dom ur sammanhanget eller utan att se hur du använde spöt så låter det inge vidare.
Det verkar som att du vet att du inte borde ta åt dig skiten, men jag förstår att det är svårt att bara släppa. Hoppas att det blåser över fort och blir glömt. Och att du får ordning på din ponny!

Postad: 2014-01-16 Tid: 19:22:00

Trevlig blogg och fina bilder :) Ta gärna en titt på min blogg och lämna en liten kommentar

Postad: 2014-01-16 Tid: 19:22:00

Trevlig blogg och fina bilder :) Ta gärna en titt på min blogg och lämna en liten kommentar

Postad: 2014-01-16 Tid: 19:22:00

Vet du, jag tror du har myntat ett nytt begrepp inom hästvärlden "Spöglad" - skitbra kommentar!! Inget att skämmas över och lyssnar man på din intervju så förklarar du ju faktiskt varför du använder spöet..... du är bäst Sara!

Postad: 2014-01-16 Tid: 19:22:00

Jag minns att jag reagerade på den meningen också, men inte borde ju du få skit för det ändå. Bara för att folk hörde den meningen så betyder det ju inte att du misshandlar din häst osv.
Stå på dig!

Postad: 2014-01-16 Tid: 19:22:00

Helt sjukt att dom kan säga att du rider dåligt när dom har sett dig rida 1 gång! SJUKT! 😖

Postad: 2014-01-16 Tid: 19:22:00

Stå på dig och kör ditt race, det är du som vet hur allt ligger till och ingen annan. Ingen som inte vet hela historian har rätt att döma någon.

Postad: 2014-01-16 Tid: 19:22:00

Har precis börjat läsa din blogg och den är bra.
Men ang detta.Jag brydde liksom inte mig när du sa så på casting.
Jag tänkte bara ''jaha spöglad det kan säkert en del bli''
Shit i andra. De är nog bara avundsjuk på dig :)
Tyvärr så måste alla hålla på, på alla bloggare som säger det minsta fel eller glömmer kanske något ord i en mening.Men så är folk. En del är bara dumma och korkade.
Skit i alla du vet vad du menade och nu vet de flesta det då har fått ditt sagt och förhoppnings viss så håller de andra käf*ten :D

Postad: 2014-01-16 Tid: 19:22:00

Det är ju bättre att du kan erkänna att du gärna tar till spöet när det går så. Om inte annat blir det ju ännu än grej man kan "få hjälp" med. Hellre att du erkänner hur det blir än att visa upp någon falsk fasad om hur du rider din häst. Reagerade också lite på den meningen, men tycker inte att det är något att få skit för. Alla har vi ju varit där, sett spöet som en sista utväg eller känt att "näe nu måste jag få kontakt med hästen, detta funkar ju inte!". Bra att du står på dig, och lycka till i framtiden! Tycker att alla andra kan ta och lugna ner sig lite. Det är ju inte som att hon misshandlade hästen??

Postad: 2014-01-16 Tid: 19:22:00

De som skriver dumt så har bara hört dig säga en mening. Du ska inte bry dig. Först när de har sett dig rida flera gånger så DÅ kanske de kan ha bildat sig en riktig uppfattning. Försök att inte bry dig! Kram!

Postad: 2014-01-16 Tid: 19:22:00

Vissa människor är helt dumma!

Jag tycker du red jättebra, jag andvänder också spö. För att få fram min ponny när hon sparkar och bockar! Ta inte åt dig all skit! Du var super duktig!

Vissa människor borde kolla hur de själv rider innan de dömer andra!

Hoppas det har blivit bättre med erat problem:)

Postad: 2014-01-16 Tid: 19:22:00

det är helt okej att ha ångest. men tar man ut det på hästen genom att slå den med spöet på grund av att man är stressad bör man inte vistas bland djur och ännu mindre ha egna hästar.

Svar: Som sagt jag har aldrig gjort något sånt förut? Och säger du att jag misshandlar mina djur. Herregud du var en jävligt låg människa. Bara en onödig kommentar
Sara

Postad: 2014-01-16 Tid: 19:22:00

Jag kan också bli spöglad ibland, och visst jag är väll inte stolt över det men jag vågar stå upp för det jag gjort! Att vara spöglad är långt i från att vara misshandlats, så vida du inte smått din häst så att han fått köttsår -.-

Postad: 2014-01-16 Tid: 19:22:00

Bra inlägg! Som jag även skrev på det inlägget i ponnysanning så en sån kommentar ser man ändå som positiv då det endast visar att man är medveten om det och då kan det inte vara så att man skadar hästen!!

Svar: Jadå! Precis!! :)
Sara

Postad: 2014-01-16 Tid: 19:22:00

Tror absolut inte att sättet du använde spöt på är något din häst mår dåligt av! Du petade lite lätt med det på honom, det var ju knappast så att du slog honom. Då har jag sett folk som är mycket värre. Så bry dig inte om dumma kommentarer, sådana kommer alltid vad man än gör. Så kämpa på, jag tycker du är jätteduktig!

Postad: 2014-01-16 Tid: 19:22:00

Jättebra skrivit. Jag tycker att många dom deltagit i ponnyakuten blir uthängda , mobbade taskiga komentarer osv man blir nästan lite ledsen när man läser på nätet och ser Ella komentare MIT deltagare i ponnyakuten. Vist förstår jag att folk regerar när du säger att du blir lite spöglad men samtidigt bör man inte döma så fort utan att veta bakgrunden. Samtidigt det är lätt att sitta bakom en tv-skärm och säga saker. Sen tycket jag du befan dig i en mkt pressad stiatone lätt att det blir tokigt då. Att du sökte till ponnyakuten var ju för att få hjälp . Tycker ej att det är okej att du måste ta emot så mkt.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: