Karlskrona 29/8

Tävlingsdag med Farex stod på schemat idag. Jag var ute i god tid men pga utav en tjurig ponny som inte ville gå på släpet kom vi lite försent. Vilket gjorde de väldigt stressigt.
 
LC+ 4 fel
 
De blev en väldigt snabb framriding. Farex var lite på tårna så jag vågade inte hoppa allt för mycket på framhoppningen då han kan bli lite väl stissig. På banan var jag lite ofokuserad. När jag rider mot första hindret släpper jag bara farex och han tar sämsta hoppet. Första bommen faller... Jag fortsätter rida, rider lika dåligt mot andra hindret. Han klarar de med nöd och näppe. Jag tar en ordentlig halvhalt och skärper hjärnan. Rider på i ett bra tempo, noggranna svänger och fokuset på topp. Eftersom chansen för placering försvann på redan första hindret kunde jag ju satsa på snyggaste rundan iaf. Vilket de faktiskt blev. Eller ja, en av dom snyggare rundorna. 
 
 
 
 
LB A:1 0+4 fel
 
I LBn hade farex hunnit lugna sig och stått och sovit. Betat lite och haft de bra. Jag red fram en kortare stund, hoppade inte många språng på framhoppning pga värmen. Jag var super nervös, länge sedan jag hoppade denna höjden på ponny. Och jag har ytterst få gånger hoppat högre med Farex. Så oddsen stod inte på min sida. Men jag gick in och gjorde mitt bästa.
 
Farex tände till ordentligt denna rundan. Hoppade varje hinder fantastiskt, Fick ha ett lite högre tempo för att få dom perfekta avstånden. Han rullade på väldigt bra, dom två sista hindrerna blev jag lite stissig och la han inte i dom bästa situationerna.  Men felfria blev vi. Vi var 5 ekipage som var vidare till omhoppning. Jag startade näst sist. Dom andra ryttarna hade erfarna och säkra ponnyer. Jag såg att de skulle bli svårt för mig att slå dom. Men jag går in med att bli felfri i alla fall.  Jag rider mot första hindret i omhoppningen och tänker att detta ska bli sansat. Men direkt efter första gasar jag på och blir allt för tävlingsinriktad. Jag ville inte vara sämre eller tråkigare. Sedan måste man ta och prova sina gränser någonstans. Jag svänger Farex i dom snävaste svängarna och han tar varenda en. Tyvärr river han inhoppet till kombinationen. Annars var de en klockren runda. 
 
Jag fick tiden 28 sek. Den tredje bästa fick 30 sek. Hon som vann fick 26 sek (hon var super snabb) . Så jag låg inte så illa till, och Farex visade verkligen vad han gick för. Så nu behöver vi inte mesa utan nu kan vi tuta och köra. Omhoppning tyckte han var stört kul och visade verkligen att de var hans grej. Super roligt. En precis utanförplacering blev de. Inte illa pinkat för att vara debut i LB och regionalt. Även hans andra tävlingstart och typ sjätte gången vi hoppar tillsammans i huvudtaget. Han är inte den lättaste ponnyn, men helt klart en av dom roligaste. 
 
Jag är super stolt och super glad över honom! Hans ägare lika så. Han har verkligen visat vilken stjärna han är. 
 
 
 De är min kära pappa som har tagit alla bilder!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: