Hoppträning 25/2

De var en upp och ner träningen idag. Var nöjd först men ju mer jag tänker och analyser desto mer besviken blir jag över min egna ridning. 

Först startar vi med att mina stövlar går sönder. Fick smsa Carro fort och fråga om jag får låna ett par av henne. Gick bra som tur var och då löste de sig smidigt. Tyvärr var stövlarna lite stora i fötterna, så mina fötter gled i stigbyglarna. Men de var bara att klämma sig fast. 

Divina var fin på uppvärmningen. Hoppade väldigt bra till en början och var lydig. Men sen efter ett ordentligt i slag i en bom hetta hon till. Plötsligt skulle hon verkligen inte hoppa. Börja kontra precis som hon gör på tävlingar. Stannar långsamt och sparkar åt skänkeln. Mats blev riktigt förbannad och jag blev bara besviken. Efter ett tags bråkande vann jag. När vi började hoppa bana sedan var jag lite borta. Började åt fel håll först. Gjorde de snyggt dock, så de var bara att vända om och göra rätt. Kom i bakläge och de blev kaos inne i kombinationen. Börjar om ännu en gång. Lite bättre. Hon hoppade väldigt fint och piggt på alla hinder. Fick lägga på henne lite extra mot hindret hon krångla på. Men de var inga större problem. 

Jag var nöjd med att jag vann över henne. Men när jag började kolla på filmen blev jag bara besviken. Min sits är inte där den ska vara. Hamnar i bakvikt och blir slapp i benen. Behöver omslutet även i hoppet. Nej de känns inge vidare efter denna träningen. Känns bara som jag har en olydig häst och ligger åt latsidan... Vi får se hur vi ska ändra på detta. Har Magnus träning på torsdag, så får hoppas de blir en bättre träning.



Och jag kommer inte lägga upp filmen pga skitrundor...
Postad: 2015-02-25 Tid: 22:40:17

Men du de blir bättre lovar <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: