Vår hage

Jag kommer ihåg att jag skrev att vår hage är massiv på hästlistan. Vilket den är. 
 


Detta är framsidan, alltså en tredjedel av allt. Där ni ser hästarna, går hagen runt i en oval. Slutar cirka 200 m bort neråt skogen. Åt vänster fortsätter hagen kanske 300 m neråt. De finns ett ställe där de är lerigt, och de är ingången. Resten är torrt och fint.  Sen har vi inget riktigt staket utan de är stenmuren som håller dom inne. 
 
Detta är en dröm för hästar. Våra fyra går ihop. Och de är väldigt skönt. Dom rör på sig väldigt mycket. Kan busa och stoja utan problem. Dom är ute cirka 12 timmar varje dag. Kommer när man ropar på dom. Man ser verkligen att dom trivs och de är underbart. Även om de är en stor hage med stenar och skog har dom aldrig dragit på sig några skador. Dom kan terrängen i hagen och vet hur dom ska klara sig. Vilket gör dom väldigt försiktiga. 
 
Jag vet faktiskt inte hur dom skulle må utan denna miljö. Divina vet jag hade blivit grinig och rastlös. Casper hade bara blivit deprimerad. Och Dante behöver vi inte ens tala om... Så de känns bra att ge dom så mycket frihet dom kan få och vara häst. 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: