Farex resultat

Igår var de en bra kväll med en himla duktig ponny. Så stolt över herren!
 
Åkte ju till karlskrona på Pay and jump. Kvällshoppning. Han var fruktansvärt mycket på tårna. Bockade och stökade. När han blir så har han väldigt svårt med galoppen. Vilket vi just nu jobbar på. Att vara på framhoppning någon längre stund är omöjligt. Han taggar för mycket och blir bara odräglig. 
 
Kommer tyvärr inte ihåg så mycket ifrån rundorna då mamma inte filma (och ni kan ana hur arg jag är över de) Men han var lugn och avslappnad mot hinder. Hoppade väl. Kollade lite på vattenmattan första rundan men gjorde ett cirkushopp som räddning och kom över. En lika bra och avslappnad runda på 90 cm debuten sedan. 
 
Så två nollor i 80 och 90 cm. Han var pigg och vaken. Lite slarvig men de har med styrkan att göra. Han tar lite för många egna beslut. Han har börjat lita på mig så att han kan ta dom längre distanserna ifrån hinder. Vilket är bra då att komma nära inte alltid är så roligt. Men när jag kommer i perfekta lägen kan han ibland bestämma sig för att ta ett till steg. Vilket är sådär. De är tur att han är snabb på hovarna. 
 
Ska jobba vidare på de. Nästa tävling är i slutet av Juli. Han ska få de lite lugnare nu när jag är på läger. Inget han tappar på den tiden så de går nog fort att få igång honom igen. Men är super stolt över honom. 4:de gången jag hoppar honom så jag tycker vi har börjat komma bra överens på kort tid. 
 
 
Efter lägret ska de tas annonsbilder och filmer.Hoppas verkligen vi kan hitta den rätta ryttarn för honom.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: