Midsommar

Dagen i all ära, midsommar... Inget jag kommer fira sådär hiskeligt mycket.  Utan åker till Hilma och äter nog mest bara. Får se hur de blir. 
 
Ridit två hästar idag. Kalinka och Farex. De går framåt med Kalinka. Men hon har supert svårt att vara ensam. Så fokuserar bara på att få henne lugn och sysselsatt. Så jag red henne i en lägre form och snirklade runt. Går bara att rida henne kortare stunder pga att hon stressar så fasligt. Men stora framsteg sen senaste passet.
 
Farex och jag hade inte vår dag idag. Han var stissig och okoncentrerad. Försökte jobba med galoppen men han spände sig bara. De är mycket jobb med ett lugnare tempo just nu. Han är otroligt kort på steget och behöver utnyttja de mer. Men ah de gick ju sådär. Efter 1 halvtimme fick jag sluta tvärt då de började ösregna. Kände inte för att bråka mer med honom. Imorgon har han ledigt sen försöker jag på söndag igen. 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: