Leifträning med Farex

Idag var de Farex tur att träna för Leif. Tyvärr blev min buss super sen så kom något sent till träningen. Men allt löste sig fint. 
 
Farex har tyvärr stora problem med galoppen vilket gjorde de lite knepigt på dagens träning. Men han höll sig i skinnet vilket var väldigt positivt. De var linjer och lite högre hinder på scehmat. Jag avstod höjden och fokuserade på flytet. Jag vill gärna ta några för många halvhalter vilket gör Farex orytmiskt. Alltså hoppar han ibland kråka men några gånger kan han rädda sig. Han har de inte lika lätt som andra hästar helt enkelt. Men när jag red på rätt och fokuserade på rytmen hoppade han riktigt fina språng. Han klarade allt bra. 
 
Leif var ju inte jätte förtjust i honom då han är väldigt speciell i ridningen. Väldigt svår, vilket inte syns lika lätt på marken. Jag frågade om han kunde ta sig till de högre klasserna men Leif var osäker pga galoppen. Men jag tror på Farex igenom med att vi har gjort fantastiska framsteg på bara några månader. Men vi håller oss till LB och plockar placeringar så får vi se vart de leder oss. Farex hoppar fantastiskt när han väl får hjälp med sprången. När jag inte backar honom alltså. 
 
Fokuset har ju inte legat på hoppningen. De är ju max en gång i månaden jag har hoppat honom. Så nej jag är nöjd, men lite bitter. Han hoppar super på hinder, väldigt lätt och flexibelt. Så nej vi ska nog allt visa folket. 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: