Suck

Som ni kanske förstår på min frånvaro gick inte dagen bra. När jag kom hem så la jag mig i sängen och drog täcket över huvudet. I önskan om att allt bara skulle kunna lösa sig mirakelöst. Såklart är de inte så lätt. 
 
Jag har ingenting att skriva om rundorna eftersom jag inte kom över ett enda hinder. Stoppade ut mig på första i båda klasserna. Tror faktiskt de aldrig gått så dåligt. Jag var knäckt efter 110 rundan, nollställd efter 120. I andra rundan drog jag på ett ordentligt rapp efter ett stopp. Jag fick en varning men jag kände att de kvittar. Hon behöver veta någon gång att hon faktiskt inte skött sig. 
 
Vi stod alla lika fröbryllade och svarslösa. På framridningen var hon finare än någonsin, lika så på framhoppningen. Klippte hinder på hinder. Hade dom bästa förutsättningarna denna tävling. Hon var pigg mot första hindret och spetsade öronen men tvärnitade i de sista. Då rann allt bara av mig. 
 
Nu ikväll ska jag iväg till Nätraby för att träna för Joel Andersson, en skicklig beridare. Jag vill inte ha några råd nu längre, för jag har fått cirka 1000 sådana. Nu vill jag ha handlingar, en riktig hjälp. Jag förväntar mig inte de utav Joel. Och om han inte kommer fram till något vettigt så kontaktar vi Leif som antagligen har någon lösning. Jag har gett upp. Jag orkar inte mer.  De lär bli över 1 halvsårs paus. Bara för att hitta banan igen, de finns en stor chans att de inte kommer hända. Och då står min tävlingskarriär på en kant. Men sånt är livet.
 
 
Postad: 2015-09-07 Tid: 15:25:34

Varför går du in och startar 120 om hon stannade i 110?:)

Svar: För jag hade redan betalat 230 kr för den klassen och ville inte kasta pengarna helt i sjön. Vad gör de liksom när hon ändå inte hoppar ett enda hinder?
Sara

Postad: 2015-09-07 Tid: 15:25:34

Men om du prövar att gå ner nån klass o kanske startar på 1meter? :)

Svar: De är ju självklart jag provat de. Det var ju de första vi gjorde när hon började göra som hon gör. De har inget med höjden att göra
Sara

Postad: 2015-09-07 Tid: 15:25:34

Vad tråkigt! Vet hur det är att ständigt jobba i uppförsbacke. Kämpa på och hoppas det löser sig!

Postad: 2015-09-07 Tid: 15:25:34

Hej!
Skulle du kunna tänka dig att t.ex låna ut henne på foder under det halvåret eller vill du har kvar henne hela tiden? :)
bara lite nyfiken ;)

Svar: Hon ska tävlas utav en annan ryttare är planen just nu! Inte låna ut henne då de följer många risker. Och hon har ändå ett ganska högt värde så de känns inte värt de
Sara




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: