Tråkiga planer

Så jag kan väll inte påstå att jag har de så bra runt hästfronten. Utan allt är ganska tråkigt och självförtroendet är på botten. 
 
Divina har haft en otrolig vilovecka. Gick nog 3 dagar och vilade resten. Jag tror de gjorde gått för henne då de inte är ofta hon har sånna veckor. Jag har anmält mig till tävlingar. Börjar om på 90 cm... Har p&j på söndag.Sedan fortsätter vi så här ett tag. Blir inte 110 förens nästa år. Planen om falsterbo är helt borta. Vilket är tråkigt då planer om att sälja är större faktiskt.  
 
Sedan kommer kruxet. Divina har blivit väldigt stressad på senaste tiden. igenom med hoppningen och jag tror de hela har fått en dålig upplevelse. Så jag ska se hur de blir på onsdags träning. Om hon är stressad och inte tycker de är kul ställer jag av henne helt från hoppningen fram till nästa år.Och då ska jag börja träna dressyr och träna igenom de. Så att hon kopplar bort hoppningen. Sen får vi se hur de går. Om inga av dom här planerna inte går igenom. Väljer jag att antingen att sluta tävla eller  sälja. Tyvärr lutar de mot att sluta tävla då jag gillar Divina alldeles för mycket. 
 
Detta är sjukt tråkigt. Och jag såg Carros inlägg om att saker är menat. Och jag tror nästan att tävlingsbanan inte är menad åt mig. Jag har aldrig haft några riktiga framgångar och de har alltid gått i motvind. De är så sjukt roligt och jag älskar de, Men de är inte kul att lämna självfortroendet i sanden efter varje tävling. Folk frågar knappast inte ens hur de går längre... 
 
Jag mår något sjukt dåligt just nu. Och jag vet inte hur framtiden ser ut. De är väldigt oklart. Självförtroendet och hoppet drog någonstans, även motivationen. 
 
 
Postad: 2014-09-21 Tid: 10:41:50

Så tråkigt att det aldrig vill ge sig! Det går upp och ner alldeles för mycket och när man ser en liten skymt av hopp så sjunker det lika fort igen, men tycker det är klokt av dig att gå ner igen och kanske låta henne vila från hoppningen så att det blir till en positiv grej igen! Hoppas att allt löser sig tillslut och stöttar oavsett vilket val du väljer <3

Svar: Tack fina du! Värmer att höra <3
Sara

Postad: 2014-09-21 Tid: 10:41:50

Sara du är så jävlas grym! Du anar inte hur jag med känner rider ett fux sto typ världens tjurigaste och har samma känsla. Har följt dig sen dag 1 på denna blogg och du har alltid kämpat. Du har ett självförtroende på topp och har alltid kämpat ditt humör är super med ibland får man känna sig ledsen. Det är okej och du kommer ut snart, snart kommer du ha flera blå gula rosetter fina falsterbo jag lovar!♥

Postad: 2014-09-21 Tid: 10:41:50

Alltså jag sa detta till Kajsa igår också, och tänkte skriva ett inlägg om det. SÅ om det kommer upp ett inägg om det jag just nu ska skriva till dig så är det inte pga dig.. haha.

Det är tråkigt, verkligen. Divina har kapacitet, enorm sådan. Men vet du vad? Det hade Chuck också. Chuck hade kapacitet för att gå EM, utan tvekan. Men han hade aldrig viljan. Och det är det som avgör ALLT.

Du är så JÄVLA duktig på ren svenska, så förbannat jävla duktig. Jag ser det, Mats ser det, många ser det, men inte alla. Vet du varför? För att jag tror att någonstans där inuti dig har en del gett upp. Det är din hästs fel att du är där du är. Inte för att hon har gjort något fel, utan för att hon kanske inte har den där vinnarskallen. Chuck ville aldrig vara felfri, Chuck ville aldrig tävla på det sättet jag ville. Och det fick mig att ge upp lite inombords.

Allt har en mening, det är precis som du säger. Och slå mig om du vill, tyck jag är dum i huvudet nu om du vill(jag vet att du älskar divina något enormt). MEN ibland är meningen att man bara ska gå en annan väg.

Det finns en perfect match för alla, men det kanske bara finns EN. Kanske är det inte divina som är din soulmate. Jag trodde aldrig det om Corvette. Men hon har fått mig att tro på mig själv igen.

Ibland är det så jävla jobbigt att lämna någon bakom sig som man älskar så mycket. För mig var det inget val, och på något sätt är jag tacksam över det. För jag och Corvette är menade för varandra, det hade jag aldrig insett med Chuck vid liv.
Kanske finns det en annan liten häst där ute för dig? En häst som vill lika mycket som du. Kanske är detta det svåraste beslutet du någonsin kommer ta, men kanske kommer det också vara det bästa.

Du kommer en dag att kunna älska en häst på nästan samma sätt, som ger dig så mycket mer tillbaka.

Jag tror på dig, verkligen. Du har en kämparglöd som ungefär 1 på hela jorden har, och ja det är DU. Jag hoppas du kan ta hela kommentaren rätt. Jag vill verkligen inte såra dig och jag vill inte få dig att göra det ena eller andra beslutet. Jag vill att du ska lyssna på ditt hjärta, men även på dina viljor. Vad vill du egentligen? Sen ska du bestämma utefter det.

Du kan inte vara tillsammans med en kille som inte ger 100% bara för att du älskar honom, eller hur?
Massor med kramar!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: