Casper

Casper är min lilla C-ponny som jag har ägt i 3 år. Han har vart den ponnyn som har betydigt mest för mig! Han har lärt mig allt och lite till. Vi hade ett tufft första år tillsammans då han var en svår ponny. 
 
Casper är född 1994 i skåne. Han har bara haft en ägare innan mig. Casper är en c-ponny på 140 cm. Han har stadiga resultat i LA. Casper är en svensk ridponny med Russ/halvblod/welsh ponny i sig. Alltså är han smått och gått. Han är en otroligt charmig ponny med mycket personlighet! 
 
Jag provred honom i skåne och fastnade för hans vilja och glädje. Han var riktigt fin också. Så vi hämtade honom en torsdagskväll i skåne den 17 februari 2011. Min nya lilla tävlingsponny. Men han var mycket tuffare än vad jag trodde. Jag har fått slita mycket med den hästen. Dom första tävlingarna gick i 120 knyck och jag hade ingen större koll. Men med tiden lärde jag mig. Dock fick jag lära mig den hårda vägen. 
 
Den ponnyn tog mig från klubbhoppningar på 60 cm till placeringar i LA. Vi har tränat upp till 110 banor och var riktigt starka tillsammans våren 2013. Hösten 2013 åkte vi in till kliniken med honom, han hade gått hela sommaren utan nått bra resultat. På dom sista träningarna vägrade han hoppa över 50 cm. På kliniken visade de sig att han hade kotledsinflammation på 3 ben. Ett halvårs vila väntade. Han kom även in i depprissioner som han sakta har tagit sig ur. 
 
Vi var tillbaka på banan ett tag men tyvärr höll inte hans ben mer. Därav har han gått i pension och lagt tävlingskarriären på hyllan. Dock är han fortfarande lika pigg och glad och jag kommer kunna rida honom lite lättare. Så nu ska vi bara ha roligt tillsammans. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: