Divina

Divina är min mammas häst sedan mars 2011 hon också eftersom mamma köpte Dante och Divina samtidigt. Divina har alltid vart en superlugn och snäll häst men med världens humör. Vi har fått jobbat mycket med henne men hon har gett mycket tillbaka. 
 
Divina är cirka 163 i mankhöjd och född 2008. Hon är ett Holländskt halvblod. Divina är världens snällaste häst på marken och är familjens prinsessa. Hon älskar att få kärlek och ger alltid lika mycket tillbaka. Hon är en typisk pusshäst. 
 
Divina ha gått både kvaliten och blivit klass 1 sto och kommit till semifinalen i Breeders. Jag har själv bara ridit henne ordentligt i snart ett år. Divina tävlar upp till 120 med mig och tränar upp till 130.Hon är en väldigt fin allround häst men hoppning är de vi sattsar på. I dagens läge är våra resultat upp och ner. Men de är något vi jobbar på.
 
Divina är somsagt en dam med humör. Vi har haft vår lilla period just nu då hon bara stannat ut sig och sänkt mitt självförtroende väldigt mycket. Men efter mycket slit och kämpande har hon nu blivit sitt gamla vanliga jag och vi är pågång igen. Hon va även en svår häst att vidar utbilda då hon la till sin onda sida men med även där mycket slit har de gått. Annars är hon en jätte fin häst som fångar allas hjärtan!
 
 
Foto Malin Wengdahl
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: