Riskerar livet hårt

Något som gör mig arg och har alltid gjort är denna förbaskade "jag ska inte ha hjälm saken2. Jag ser så många som tar foton och modellerar med sina hästar och rider utan hjälm. Jag tycker de är waaay fel.
 
De är inte så att jag inte gillar människorna men jag tycker de inte är en bra förebild sak. Och jag vet inte vad de är om man tycker de är snyggt eller våghalsigt. Jag tycker de bara är dumt. Allt kan hända. Hästen kan bli rädd och du har chans att ramla av. Jag vet de är typ 70% att de händer. Men varför utnyttja dom där 30% på att ramla av? Jag skulle inte vilja utsätta mitt liv bara för att vara snygg på bild. 
 
Sen något jag riktigt stör mig på är världscups människorna rider gärna utan hjälm. Och de är så många som har dom som förbilder. Många kankse ser de och tycker de är ok att man rider utan hjälm. Sen att stora bloggare gör de också. Där flera 10000 tjejer går in varje dag och snappar åt sig minsta lilla grej som dom gör.  
 
Jag har ridit en gång utan hjälm och de var 500 m på Latte. Ja de var verkligen inte bra men Nellie och jag var lite uppe i skyarna och glömde att jag kanske skulle ha hjälm. SÅ nej de var verklige inte bra. 
 
De ända jag vill säga är att utsätt inte era liv för enbild eller för att visa sig våghalsig. de är som YOLO du lever bara EN gång. Var rädd om den gången då. 
 
 
 
13581236346114950_gejx990b_c_large
552136_336310689792048_1176964619_n_large
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: