Matskurs 31/7

Idag gick de både bra och åt helvete. 
 
För de första började det spöregna och åska i början av ridpasset och de skulle vi rida i. Paddocken blev en trevlig liten pool, men som tur var de inge häst som fjanta sig över lite vatten. Jag blev dyblöt men de var bara att bita ihop. I uppvärmningen var han riktigt fin. Han hoppade stort och var pigg. Började hoppa på lägre höjd typ 80-90. Då gick de super, hade precis de tempot jag skulle. Jagade inte iväg honom utan allt var som de skulle.  Blev ett litet fel på sista hindret men de var för att jag höll för mycket. Och då blev de som de blev.
 
Sen höjde dom till 1 m-110. Han stannade en gång på tvåan för att jag glömde hela innersidan... Sen flöt banan på tills hinder nr 7. Jag tappade honom innan på trippelbarren och då blev hela vägen till nr 7 total kaos. Casper stannade såklart och jag började bli stressad och arg. Mats ville att vi skulle ta om trippelbarren och nr 7. Då sket sig allt. Jag jagade på Casper och han stanna gång på gång- jag blev mer förtvivlad och arg för varje stopp. Tillslut gick de. Men sen kom sista linjen och då sket sig allt ännu en gång. Efter ett tag blev Mats arg på oss oh sa till mig på skarpen. Då tog jag mig samman och klarade linjen utan problem.
 
De jag gör fel är att jag tänker som sagt för mycket. Jag blir lätt störd på små saker. Som att mammorna hade höjt olika. En var snäll och hade allt på 1 m medans en annan la vissa oxrar på 110. Då blir de svårt för mig. För jag får för mig att jag måste rida olikt mot högre hinder ( och de behöver jag ju inte)  Och då blir de att jaga på och då stannar Casper.
 
Sen hålla koll på alla sidor. Jag tappar jätte lätt sidor och då blir de vingligt och fel.Jag är som en lite unge om ska lära sig att cykla ibland. Jag måste hitta de jämna trycket i tyglarna oh komma ihåg skänklarna. 
 
Sen tygla mitt humör, jag blir jätte lätt stressad och pressad. Sen kommer ilskan också.... Då kan jag verkligen inte rida. 
 
De som var bra idag var att jag hitta tempot! Nu har vi de tempot vi hade förut och de känns riktigt bra. Nu ska jag bara köra och klara Vimmerby. Små taggad men samtidigt sambiten. De har inte vart vårt flyt på senaste tiden. Men jag ska lyckas nu. Ponnyn är de ju inge fel på. Gulleplutten du ställer verkligen upp
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: