Jävla ponnymammor

Nu kommer detta omtalade ordet ponnymammor. Jag fick smaka på mycket sånt förra helgen på öland. Jag vet inte om jag blev utsatt men jag fick höra andra utsättas. 
 
De gräsligaste ögonblick jag fick höra på var när jag stod vid staket och kollade på dagens LB. Då stod de ett par tjocka mammor där. (ja jag tänker använda de kränkade ordet för dom var feta) De pratade väldigt högt så de gick inte att stäng av öronen. För varje ryttare som kom in så börja dom direkt kommentera allting. Jag fick höra på
 
-fan va dålig sits -Hästen kan ju hoppa men den skulle fan behöva en bättre ryttare  -sluta galoppera så fort unge
-men satan vilken ko till häst! -Nej man såg ju att hästen skulle stanna, ryttarn red ju potta.
 

Alla dom här otroligt dumma kommentarerna fick mig att vilja spott på dom. Man ska inte utryck sig så om man inte vet någonting. Och de är så sjukt att vuxna människor kan prata sån skit om andra barn. Man ska fasiken inte ge sig på andra innan man vet något. Vissa hästar stannar, vissa är segare/hetare än andra, ryttaren kanske inte har ridit så länge. Så innan man inte vet något kanske man inte ska leka expertkommentator. 
 
Och detta är något jag är otroligt skraj för. Att folk ser sin egna sida av mig och kommenterar min ritt medans dom inte har någon aning. Jag har råkat ut för de. Första tävlingen jag var på hörde jag att ett par mammor som stod och kommentera mig. Jag ville inte gå in på banan kan jag ju säga.  För om jag ska vara ärlig så har dom ingen aning om hur svår Casper är. Dom har ingen aning om mig.  
 
Och de är inte så med bara mig. Jag slå vad om att dom ponnymammorna inte hade en ända ledtråd om vilka dom andra ryttarna var.  Sköt dina egna business liksom. 
 
om deras egna dotter kommer in så får man ju höra på en gång att -Ja hon har kämpat så mycket med honom. Han är ju sjukt svårt. Också stannar ponnyn en gång -Ja de kan ju bli så ibland
 
WTF!? Tänk om de är likdant med dom andra ryttarna. Din dotter är inte nån jävla vip ryttare som har de svårare än andra. Så sjukt trött på att höra såna elaka saker. De är inte bara i tonåringar som gör så. Utan falska mammor kan tydligen vara lika barnsliga som oss. 
 
Ridsporten är en sån jäkla dömmande sport. Ingen går ifrån fläckfri. Alltid är något fel.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: