Matsträning 15/1 s

Dagens träning gick både bra och dålig. I början var hon pain in the ass. Vi körde dressyr innan passet, utan stigbyglar också. Snacka om att de känns på den hästen. Hon ville inte alls vara med på noterna, försökte slingra sig undan och bara dog mellan skänklarna på mig. I galoppen flög hon iväg och små stegrade. Bytte galopp hela tiden och drog iväg några steg. Fick rida med hela sätet och verkligen lirka loss henne. Vi skulle samtidigt bryta av till trav några steg och sedan fatta galopp igen. Hon älgade iväg som tusan så de blev inte några steg för mig utan en halv långsida. Men efter ett bra tag så lossnade hon på slutet iaf. Men jag hade henne fortfarande inte fram till skänkeln.
 
Sen till den bra delen, hoppningen. Hon hoppade bra, lyssnade på mig och jag kämpade på som tusan. Några fel språng men de är inte hela världen, bara resten av banan går bra.
De var mycket lydnad. Som att hoppa på en serpentinbåge, göra volter och jobba med studs. Hon klarade allt bra. Dog lite vid serpentinbågarna men på slutet fick jag fram henna ganska bra. Studsen klarade hon bra men älgade iväg första gången. Satt mig sedan ner och tog tag i henne ordentligt, då löste de sig fin fint. Bågen med oxrarna med en volt involverad var inga problem, nära nån gång men sen tryckte jag av henne rätt. Sista rundan när allt satt ihop till en bana skötte hon sig fin fint. Dog lite då och då men inget märkvärdigt. Mats säger att de är bra att jag kämpar på. Jag känner de då hon är mycket häst för mig att rida. 
 
Bra träning, fick mycket nytt på detta passet. Väldigt mycket om att rida henne mellan benen. De är kul med den känslan när man gör framsteg :)
 
 
Ni får en dålig printscreen så länge, film imorgon :)
 
 
 
 
 

 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: