Kalmar hästsportklubb 26/4

110-17 fel 
 
Hon var fin på framridningen men hon var även ganska loj. Men de var hon dagen före också och då kom hon igång på banan. Så jag tänkte mest på en trevlig känsla innan start. Men mot hinder nr 1 såg jag inte avståndet och hon gick samtidigt inte framåt. Rett skit stopp. Tog runt en stor sväng och manade på henne. Fick över henne men direkt efter så blev hon loj igen och de var svårt ännu en gång att få fram henne. Masade oss över nr 2 och nr 3. Fick sedan igång henne mer över nr 4 och 5 men mot kombinationen dog hon ännu en gång. Fick verkligen anstränga mig för att få över henne. Mot nr sju var jag helt slut och Divina fokuserade på något annat och på 7:an tappade jag allt och de blev ett otroligt skit hopp. Jag tappade stigbyglarna men fokuserade på 8:an fortfarande. Men Divina kände väll hur jag var ur balans och tvärnitade i svängen mot 8.an. Tog tag snabbt i stigbyglarna och travade mot 8:an. Fick fel för den tvärniten och 5 fel för överskriden maxtid.Så egentligen skulle jag ha haft 13 fel, inte 17. Men orkar inte lägga mig i de... Första stoppet kom inte med på filmen! 
 
 
 
110 avdelning A- struktet resultat. 
 
Hon stannade dock ut sig. Hon var trött och hon hade stått i transporten i 3 timmar. Förståligt. Men pga fel från mig och sekritariatet så blev mitt resultat struket.Och jag får mina pengar tillbaka. Okej för mig. 
 
Varför de var som de var är nog olika anledningar. Hon är inte van vid 2 dagar. Blev antagligen lite för mycket för henne. Hon va även brunstig och när Divina är brunstig går de inte. även otroligt mycket väntan... Jag är inte onöjd med henne. Nu har vi lite mer rutin om de. Nu ska hon få en månads vila från tävlingar, sedan kör vi igång igen! Nu denna månaden blir de massa uteritter och knappast ingen hoppning. Bara markarbete. 
 
Sedan måste jag bara säga vilket underbart ställe Kalmar hsk är. Massa trevligt folk, och personer som vågade komma fram. Fick både ta kort och skriva autograf igår, jag uppskattar er alla så mycket och de är bara kul at ni vågar komma fram och prata. Domaren var även jätte förstålig för felet jag hade gjort och var så snäll och stöttande. Jag trivs verkligen där, banorna är även i toppkvalite och bra byggda. Nu blir de inte tävling där förens i september. 
 
De finns flera bilder men blogg.se la av mitt i... kommer flera sedan
Postad: 2014-06-28 Tid: 12:06:24

Rundansåg jätte bra ut! :) Sedan är det 17fel för man får 8fel för andra vägringen och då blir det 12 totalt + tidsfelen ;)
Men som sagt såg riktigt bra ut!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: