hoppträning 26/11

Igår var vi tillbaka på träningarna, efter cirka tre veckor! Och de gick rikitgt bra.
 
Divina var väldigt pigg och glad. De betyder mycket jobb för mig för hon blir väldigt väldigt stark. Men de gick.
 
De var gymastikhoppning som stod på schemat. Nu på vinter är de mycket sånt och inga speciella höjder. Mest bara för att ta de lite lugnare nu när säsongen är slut. Denna träningen var de mycket studs och korta distanser. Syftet var att få hästen samlad och lyhörd.
 
Divina tyckte ju att de var super tråkigt. Så ibland tog hon bara bettet och drog iväg, de blev ett satans jobb att få henne lugn fram tills nästa hinder. Ännu en gång fick jag känna på muskler jag inte visste att jag hade. Men när jag väl gjorde detta gång på gång blev hon tillslut rikitgt fin. 
 
De var någon gång då jag släppte hela sitsen och hon tog tillfället att dra iväg så då fick jag ta om den delen av banan. Annars var hon super fin. Hoppade bra distanser, inget jobbigt omtramp någon gång. Och jag red rikitgt bra också. Mina ben var äntligen på plats och min sits också för den delen. Nästa vecka hoppas jag att hon kanske är lite lugnare. 
 
Mats berömde mig för hennes form, de visar sig att allt dressyrarbete dom senaste veckorna har gett resultat. De var super roligt att få höra. Idag är de Dante som ska få åka på träning! Får se hur den tönten tar de. 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: