Roddy 12/8

Idag fick jag prova en ny ponny. Nämnligen Lizas D-ponny Roddy. Söt ponny som var väldigt mysig. Liza fick värma upp honom. Sen fick jag sitta upp. Han var verkligen annorlunda mot mina vardagliga hästar. Han var lite små seg men gick att få fram helt klart. Jag är tyvärr lite handikappad när de gäller att få fram hästar. Men de gick ganska bra, Roddy visste dock hur han skulle slippa undan ibland. Han är en klok gammal häst. Men jag försökte så gott jag kunde, men de gick nog bra för att vara första gången.
 
Välidgt skön och fin trav hade han. Galoppen var små svår bara för att de känndes som han skulle bryta av i varje steg. Men då fick man även kämpa i varje steg. Kul att rida honom helt klart. Imorgn blir de hoppning på honom. Får se hur de går :)
 
Ni får ta bilderna med en nypa stalt. Jag hade för korta stigläder för dressyr så jag drog gärna upp skänkeln. Och även är jag inte van vid att rida i dressyr sadel. Han var inte en lätt herre och somsagt, första gången jag rider honom. Sen är väll inte jag den där duktiga dressyryttaren.. Hahahahah 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: