ett styck Arab

Idag fick jag rida och små hoppa Rubina. Hon är ganska elak i hoppningen. Hon taggar väldigt mycket för ett hinder för att sedan kasta sig åt sidan. Hon luras alltså ganska hårt.Jag började med att rida fram henne mycket. Hon var lite skänkeldöd så man fick banka och jobba hårt. När vi hoppade så var de först väldigt mycket kasta sig över hindret och sen börja stanna och svajja runt. Jag fick säga åt henne bestämt. Höll på med att öka och korta. Man fick liksom säga åt henne ordentligt för att hon skulle fatta. På slutet gick de bra och jag fick henne på de avstånd jag ville och fick ta tag i henne. Så en bestämd ryttare behövs på den damen.
 
Men med lite jobb kommer de gå jätte bra med henne. hon kan hoppa och hoppar högt över. Mycket jobb bara!
 
 
 
 
 
 
Såhär kunde de bli ibland....
 
 
 
Bella hade fel inställning på kameran, so thats why kvaliten är som den är
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: