Håll bara tyst

Skulle ha skrivit ett argt inlägg om hur dumma folk är men kom på att de var för jobbigt då folk ändå är för dumma för att fatta. Men mycket rev upp i mig idag när jag såg hur folk kan vara så elaka mot något dom inte har en aning om. Om jag blir upprörd för någon av mina vänner som blir utsatta över ponnyakuten hur ska de då gå för mig?
 
Haha jag som är känd över att vara flickan som har dom korkade föräldrarna som tror att jag kan utbilda en unghäst själv... Haha omg, med tanke på att de är jag som vill ha kvar Dante, mamma tycker han är livsfarlig och skulle säkert kunna sälja honom på fläcken.  
De är jag som har gråtit och kämpat för denna häst. Håll mina föräldrar utanför detta , dom är otroligt kloka och min mamma har flera års hästerfarenhet. Dante är totalt mitt val. Sen att vi inte har råd med en hästutbildare och att vi inte visste vilken utmaning Dante var innan vi köpte han kan vi ta någon annan gång.
Men skapa INGA bilder över mig innan ni ens har en aning om problemet, mig och mina föräldrar! Och de är sant allt Tobbe säger att jag inte borde ha en unghäst då jag själv behöver lära mig själv. Men jag har fått en otrolig hjälp och nu ska jag fortsätta med min egna tränare.Sen har jag Casper som jag lär mig på varje dag!
 
Förresten, Klara min vän har utbildat massa ungponnyer. hon är i samma ålder som mig. 14 bast och vi är inte sämre än någon annan. Och sen Nellie B hon rider en ungponny och jag kan nog inte säg att Elvis är dåligt utbildat och hon är bara 13. Så säg ingenting... Jag har egentligen bara fått tag på en stl större som har något mentalt fel i huvudet. No biggie
 
 
 
 
Ni kan inte säga att detta är dåligt. Detta är Dante, problem hästen som är min. Som jag rider. jag har fått den bästa hjälpen och nu går nästan allt på räls. Vi hoppar banor på 40 cm och enstaka hinder på 70 cm. Detta har jag jobbat fram. Jag har svettats och kämpat. Även om jag kan verka vara liten, bara 14 liksom. Betyder inte de att jag är sämre än någon annan. Jag har fått lovande ord från A-tränare och Tobbe himself med denna häst. 
Även om han bockar fortfarande får jag mer och mer pli på honom. Detta är min häst, vad ni än säger så tänker jag inte ge upp med honom. Vi ses på banorna nästa år
 
 
 
 
Postad: 2013-07-11 Tid: 01:18:00

kämpa på, tycker du gör ett super jobb! folk vet inte vad man kämpar med unghästar, jag har själv skolat 1 D ponny och en storhäst. Det handlar om att man inte ska ge upp och det kan se att du inte gör, tycker det var starkt av dig att söka hjälpen av Tobbe istället för att ignorera problemet !

Svar: Så sant!
Sara

Postad: 2013-07-11 Tid: 01:18:00

Jag började utbilda min första unghäst när jag var 11(han är 1.75cm) vår väg till vi är idag har varit lång och väldigt jobbig. Men det gick och man måste bara kämpa! Jag är nu 15, utbildar och tävlar flera unghästar samtidigt allt går om man vill. Kämpa på!❤️




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: