Ice Vibe

Något som jag måste inskaffa är Ice vibe. De är benskydd hästen har innan ridpass som gör att de bli varmt om benen. Vilket jag vill ha till Casper bara för att vara på den säkra sidan. tex om man kommer försent till en hoppträningen så är ponnyn redan ganska varm i benen så att man inte startar för tidigt och hästen fortfarande är kall. De blir ofta så för mig på både träningar oh tävlingar. Och nu när Casper har varit skadad så måste jag vara så jäkla försiktig.Så helst ha dom och en lång uppvärmning. Men som sagt jag gör vad som helst för ponnyn. 
 
På tävlingar kände jag även om jag red fram länge så gick de bättre.De blir bara skit av de hela om jag får jätte kort tid på mig och stressar fram. Han har inte fått jobbat igenom och blivit varm. Vilket kan ställa till de lite. Så de är något jag tycker alla ska vara noga med. Även vilket underlag man tävlar på. Få men utvalda tävlingar kommer de bli för Casper.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: