Motivation

Jag har ofta snackat om att du får en fribiljett med mycket pengar i denna sporten. Vilket är 80% sant. Om du har mycket pengar kan du se en enkel plats i elitebn. Eftersom denna sporten lever på pengar. Men sen kom min kloka vän och fick mig att svälja min ord.
 
"Men du kan aldrig köpa din motivation"
 
Vilket var väldigt väldigt sant. Du måste vara envis och vilja arbeta för din sak. Du kan inte åka snålskjuts igenom allt. Även om du köper en häst för 300 000 kr. Du måste orka gå ut varje dag och trimma. Du måste orka svettas och gråta. Även gå upp kl 5 för att tävla en svinkall vinter. De är ett rent helvete ibland. De är ju inte precis en varm idrottshall vi hänger i med en bastu som väntar. Därför måste vi veta om våra mål och veta vad vi själva vill. Och ta fram de bästa i vår sport och oss själva.
 
De är ju inte bara glansiga tävlingar vi åker på precis...Utan allt arbete där bakom är en smutsig ridå. Inget i ryttarlivet förutom vinster och placeringar är lyxigt och pracktfullt. Utan ganska smutsigt och hårt,vi är långt ifrån silverfat. För vissa är detta en hobby och för andra ett arbete. Lika hårt för alla. Klart att jobb hänger på lite mer, men de är fortfarande samma djur och samma arbete. 
 
Så även om du har pengarna kommer du ingenstans utan motivationen. Jag tycker de är skamligt med folk som köper häst för att sedan bara se den gå i hagen. För man kom på att de var ändå ganska tufft. Detta är något man borde ha tänk på innan, som manska ha vetat om.
 
Framgång kommer inte när du bara sitter där. Lyft på röven din och börja svettas. 
Annars har du inget att göra här. De är ändå djur vi håller på med. Och om du låter dina bekvämligheter gå före kunde du ha valt någon matriell sport. För de är inte bara ditt liv/hälsa de hänger på. Du ska jobba för ett team. Och de är ett satans jobb. De har sina fina stunder men även sina break downs. Då måste din motivation vara där för att hjälpa till. Utan den kan du ta av dig hjälmen och stoppain den i garderoben. 
 
 
Denna hästen har jag jobbat 3 år med, aldrig har motivatonen sänkts. Och nästa år är vårt år!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: