Why I stay clean

Jag är härliga 16 år, i mitten av allt. Väldigt barnslig samtidigt som jag är mer åt de vuxna hållet. Och jag är en av få som aldrig har druckit eller rökt eller vad man nu kan göra. Jag är 100% ren. 

Jag skriver inte detta inlägg för att leka fröken duktig. Men jag ska förklara en del saker. Tex. Hur svårt de kan vara.

Att stå emot alkohol är svårt. De är inte frestelsen som gör de svårt. För de finns ingen, iaf inte hos mig. Men att få stämpeln tråkig över hela ansiktet är ganska svårt. Och den eviga frågan "men varför gör du de inte?" Eller "Men kom igen, de blir kul" 

Ofta får jag trassla ihop något svar, med cirka 109 följdfrågor. Och de är svårt, för ofta blir de att folk bara suckar och går där ifrån. Jag blir festens tråkis. Den som är nykter och medveten om allt. Då kan man fråga sig "Varför dricker du bara inte om de är så svårt" 

Jo de är väldigt enkelt i mitt fall. 

1. Jag har fått ett klart och tydligt nej från mina föräldrar. Jag är lärd att lyda dom. Deras order är något jag får ta. Och med allt dom gjort för mig är att svika dom de sista jag vill. Dom litar på mig, väldigt mycket faktiskt. Och de känns bra. Att sumpa de är något jag skulle få ångra. 

2. Min hälsa går först, även om de är något man gör då och då. Jag är 16, min kropp utvecklas fortfarande och de kan bli farligt. Att må bra är prio 1 för mig. 

3. Även om jag är endast 16 så ser jag redan ett missbruk bland jämnåriga och de är något som skrämmer mig. Att bli beroende utav något är farligt och otroligt jobbigt. 

4. Att ligga och kräla i sina egna spyor är så otroligt pinsamt och nästintill patetiskt. Att vara ångerfull nästa dag och ha minnesluckor. Roligt för vissa men för ett kontrollfreak som mig skulle de bara göra allt värre. 

När jag är 18, visst då kanske de ändras. Men jag kommer aldrig bli den som super skallen av sig. De har jag mer huvud för. Och de finns en åldersgräns för en anledning, om jag nu sätter den tråkiga sidan till. 

Men pga mitt val har jag ofta uteslutits. Jag är inte personen som bjuds med på fester eller annat. Ofta för att folk inte tror att jag kan vara rolig nykter osv osv. Oftast är folk skrämda för att någon är medveten om dumheterna dom gör. Super tråkigt i mitt fall... Jag är ganska rolig, även om mitt huvud är kvar på topp. Jag är inte personen som dömmer i första taget. Va full, gör som du vill. Inte min ensak. Något du själv får ta. 

Men att vara full för att ha kul är super tråkigt. Men de är så de är nu för tiden. Och jag dömmer inte dom som dricker. Som sagt, deras ensak. Men att acceptera mitt val och fortfarande ta mig på samma sätt skulle vara så skönt. 

Jag vill inte vara den som är utanför pga mitt val. Jag har regler i livet och hur jag än gör kan jag inte bryta mot dom. Men att jag ska begränsas pga detta är de otroligt jobbigt för mig... Oftast känner jag mig väldigt ensam och utanför. Och i mitt fall, super tråkigt. 

Men jag stannar starkt! Är inte den första som ger mig för grupptryck.

BTW, om man håller sig bort ifrån alkohol håller man hyn bra. Är en av få som har väldigt bra hy. Ytterst sällan har jag finnar eller fet hy. Tips till er alla. 





Postad: 2015-06-06 Tid: 22:03:38

Var stolt över ditt val!! Vilken fantastisk förebild du är, även om "de" inte förstått det än , utan när de vuxit upp å mognat.. Då är det du , som är den med total självkontroll osv, heja dej!!

Svar: Tack för dina ord! Dom betyder mycket
Sara




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: