Insurgent

Jag och Nellie var iväg på Insurgent igår. Vi båda har läst böckerna och vart väldigt insatta. Divergent var ju förra årets höjdpunkt. Tyvärr kan jag inte säga att insurgent var de!
 
Filmen i säg var inte dåligt utan riktigt bra.Men om man går efter boken är den så olik. Viktiga scener och perspektiv är borttagna och annat tillagt. Jag listar med pros and cons!
 
+ Theo James var riktigt snygg i 3D, alltså riktigt snygg.
 
- De var jobbigt att kolla i över 2 timmar i 3D
 
+ Alla skådisar är fantastiska som alltid.
 
-Soundtracket var riktigt lamt denna gången jämfört med första filmen.
 
+Så fint gjord! Filmerna är helt fantastiska.
 
-Alldeles för viktigt scener och personer kastades bort. Gjorde filmen stressig och mindre dramatiskt.
 
Jag är otroligt impad över Miles Teller, Så fantastisk skådespelare! Han nailar Peter så satans hårt. Likadant med Ansel Elgort. Spelar skör och samtidigt så omänsklig.Shailene är jag dock besviken på. Ganska lamt spelande och hon kunde bara inte få till Tris så där riktigt bra som hon har förut.Plus att hon pepp väldigt mycket... Theo = fantastisk.(som vanligt)
 
Soundtracket fanns de knappt något av, några låtar i eftertexten.Och första filmen hade de mest fantastiska soundtracket med m83 och Ellie Goulding m.fl.Så besvikelsen var riktig. 
 
Allt gick otroligt fort i filmen. Ingen riktig paus utan allt hände direkt efter varandra. Inkorrekt också. Skulle ha velat ha med så många scener som inte fanns med. 
 
Men en vackert gjord film som verkligen är en nagelbitare! Stort tips till dig som inte har läst böckerna. Ni som har läst böckerna kan nog vara beredda på lite besvikelse. En känsla är att sista filmen inte alls kommer bli som boken...
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: