De här med att andas

Så jag är ju i en liten gladare bubbla just nu. Jag har tagit mig ur en djupare svacka och är faktiskt väldigt glad. Men igenom med att jag börjar må bra börjar alla krav och drömmar börjat komma igång igen. Och det är problemet, de går som i en ond cirkel. Jag skapar mål och drömmar som jag inte är redo för. Jag inser att jag inte är tillräcklig och hamnar i en äcklig svacka återigen. Sedan tar jag mig ur saker och ting osv. 
 
Just nu så är jag väldigt mycket uppe i de blå. Jag har redan börjat kolla på julklappar och sätter sån otrolig press på mig. Det måste vara bra, dyrt, igenomtänkt och något av de bästa de kan få. Samtidigt som jag stressar upp mig för att inte ha några pengar. Också börjar jag drömma om att få börja jobba, och då börjar jag kolla på universitet. Jag jämför och tänker igenom vad jag vill jobba med. Också gråter jag lite över att jag har valt att satsa på något av de svåraste yrket (programledare inom radio). Sedan börjar jag tänka över hur mycket jag ändå tycker om att fota och att kanske Tv är de rätta valet. Men samtidigt skrapar drömmarna om att skaffa en stor gård där chansen till att utveckla en träningsanlägging/avelsstall i bakhuvudet. Sen börjar jag svettas över alla lån jag måste ta. 
 
Faktum är att jag mått skit denna kvällen pga detta. Svettats som en gris samtidigt som hjärnarn går på högvarv. Så jag valde att skriva detta, för att koppla av.  Jag är alldeles för stressad och de börjar gå över i en stressattack... Jag kan ju hantera de men de är inte kul. Jag måste lära mig att andas och ta saker och ting med ro. Jag är 16 år, livsmålen är inte prio ett just. Jag kanske ska klara första halvåret utav 1:an först innan jag börjar tänka över huslån. 
 
Och de var kvällens tankar... Ganska skönt att få ur de ur system.Även om hälften av mina läsare nu kommer tro att jag är sjuk. Jag är lite sjuk, de kan jag erkänna. Men samtidigt är jag en väldigt glad person. Mina ambitioner tas bara på ett lite för stort allvar hos mig själv. Men jag  jobbar ju på de, sen får vi se hur lång tid de tar.
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: