Motivationen

Min motivation har ju legat i backen ett bra tag nu.  Mycket pga träningarna och tävlingarna, såklart. Men efter en fixad och checkad Divina är motivationen tillbaka lite svagt. Denna veckans träning gick väldigt bra. Tabbar hände men de kändes förlåtande och Divina fortsatte vilja. Bara de är ett otroligt framsteg. 
 
Sedan att att lydnaden satt. En stadig form med en villig häst. Länge sen jag kände så. Jag skulle vilja satsa på att rida henne två gånger på en dag vissa gånger då de tog bra på henne. Men sen är de det där med tid... Får göra de på helgerna och vissa dagar när jag har luckor. Men nu är det höstlov!! Så då ska jag satsa på mycket trimmning. Speciellt efter som vi ska starta nästa helg!!
 
Men nu skulle ju inte jag startar mer detta året och jada jada. Nej de var planen. Men sen kom växjö och hon hoppade bra där förra året. Så jag hoppas väll på att hon gör detsamma nu. Och vi har gått ner i klasserna. Så nu blir de 100 cm och 105 cm. Känns bra. Har redan börjat kolla tävlingsåret 2016. Sa någon att jag var motiverad? Haha jo typ. Men jag får vara beredd på eventuella smällar dock. Och de är jag. Mina förväntingar är ju inte vidare höga. 
 
Min plan är. Dressyr dressyr och lite mer dressyr. Dock har jag inte vidare råd att träna för en dressyrtränare just nu då dom är himla dyra. Och sen 100/110 klasser ett bra tag. Helst in på sommaren nästa år. Om inte mer. De vi ska göra är att satsa på att bryta ett mönster. Få in de i system att man ska komma runt banorna. Även om man inte vill. Detta var förra årets plan också. Men sen är de stressiga Sara som är lite väl ambitös som tar över. Så nu blir de att stanna vid planen och jobba därifrån. Nu taggar vi igång!
 
 
 
 
Postad: 2015-10-24 Tid: 11:21:32

Jag tycker det låter som en jättegod plan detta! :) Jag kör själv lite samma, men inte för att hästen inte har velat, utan för att min hjärna har sagt upp sig... Så jag vill bara hitta glädjen och lättheten i det igen, och ge man det bara tid så går et, så stressa inte iväg nu vad du än gör utan känn dig säker, du kommer greja det! :)

Svar: Ja, jag tycker detta verkar tryggt. Nu tar vi de i sakta takt, hon har ju visat tydliga takter på att hon tycker de är sisådär men dom höjderna. Så nu bygger vi upp tillsammans så får vi hoppas de löser sig :)
Sara




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: